Sunday

Didikan Bermula Dari Rumah

Aku juga percaya didikan perlu bermula dari rumah. Sebelum usia anak  kita layak dihantar ke sekolah, kita sebagai ibu terutamanya dan tidak ketinggalan golongan bapa, haruslah memainkan peranan penting dalam mendidik anak.  Untuk entry sebelum ni, aku berniat untuk mengajar ilmu al-Quran kepada irfan. So dr kak lina aku blaja sikit2. Aku berniat nak beli buku-buku dan vcd yang berkaitan seperti kak lina ajar.

Sekarang ni irfan belum ada buku-buku iqra'. Irfan cuma ada set buku n vcd Grolier. Itu pun hadiah dari uncle dia.







n ada beberapa set yang xde gambar nye.. mahal jugak la uncle irfan bg. terima kasih uncle ewan n irfan akan gunakan sebaik mungkin.

Dan aku pula ingin hadiah irfan set buku Iqra' seperti yang di syorkan bg anak yang baru bermula n masih lingkungan usia infant.

Antara cadangan yang ingin di beli:

Flashcard Al-Furqan
VCD Huruf Hijaiyah Siri 1
VCD Al-Furqan
VCD Iqra' 1
CD Audio Juzuk Amma Adik Ahmad Saud
Set Buku Al-Furqan


Insyaallah,ada rezeki ibu beli semua ni ye untuk irfan. 





No comments:

Post a Comment

sudi2