Wednesday

Makanan tambahan untuk perkembangan otak & pertahanan tubuh badan si manja


Memandangkan irfan dah nak masuk 1tahun 5bulan dan dia kini sudah campur minum susu FM, so sy cadang nak beri dia supplement tambahan untuk irfan. Untuk usia dia, Mealshake n Omega Guard je yang sesuai untuk di beri direct pada dia. Ni pun aku tau dari kak N dan blog mamafaiz.dibawah ni saya petik dari blog mamafaiz sendiri.
Bila dah jadi ibu bapa ni.. takde mak yang tak sanggup nak spend untuk anaknya.. kerja keras susah payah..at the end of the day..untuk si anak gak.. Keperluan sendiri asyik bertangguh je... .. Daripada dalam perut sampaila ke besar.. barang2 baby..kanak2..memang meruntun jiwa dan nafsu untuk bershopping.. baju..toys, accessories... segala macam la.. tu tak masuk lagi kalau breastfeeding.. accessories gadget tambahan.. hehe.. Dan dalam banyak2 barang yang selalu ibu bapa spendkan.. mungkin ada yang kadang terlupa ..pemakanan merupakan faktor utama dalam perkembangan otak si kecil...

Baca apa kata Puan Norita tentang anaknya yang berusia 3thn.. beliau memberikannya susu ibu dan sejak dari setahun lebih sudah diberikan si kecil Kapsul Omega Guard Shaklee (minyak ikan)

___* saya nak tambah.. sbb saya pun berikan si Faiz Omega Guard ni.kapsul minyak ikan.. dia kunyah begitu sahaja... sampai kene sorok..sbb hari2 dia mintak.. Alhamdulillah dia jarang demam (last demam bulan puasa tahun lepas kut.. tak ingat .. cume kalau lately dia mkn nuget/burger.. nnt dtg flu dia.. sbb tu taklih kasi sangat.. dan yang paling best.. omega ni memang membantu dia cepat tangkap apa yang diajar.senang la ajar ape2.. .. kalau berckp tu ..dah mcm org besar..

  • Nnorita Ibu AddinNasa
    product knowledge: Omega sangat membantu dalam mengingat. Anak saya yang berumur 3 tahun lebih dah dapat membaca surah Al Ikhlas, doa tidur, doa makan, doa penerang hati, selawat syifa', zikir2 dalam oasis...tapi memang dia kuat telan omega....seminggu ada dalam 4-5 biji.....sebabkan memang mandi 3 kali sehari dia tak mudah demam. So yang ada anak, spend sikit untuk anak :)
_________________________________________
Omega Guard ni bagus untuk perkembangan otak.. sebotol hanya RM109 (90 biji).. jika nak add on dengan mana2 Trial Pack..cua rm45 utk 30bj)
 Shaklee OmegaGuard is formulated with fish oil from cold water, EPA and DHA-rich fish. Each three capsule serving contains 540mg of EPA, 360mg of DHA and 990mg of other omega-3 fatty acids.

tapi ape2 pun.... takde istilah org bodoh..org pandai.. Cuma Allah berikan kelebihan bakat berbeza kat setiap hamba2Nya.bergantung kat kita cemana nak menggunakannya sebaik mungkin…masing2 ada kelebihan kekurangan masing2… dan menyentuh ttg makanan tambahan utk anak... bagi saya,.. mana2 yang berkemampuan . kalau kita mampu belikan mereka mainan..baju...makanan...tak rugi jika spend sedikit makanan tambahan yg berkualiti untuk mereka. Jadi soalan SAVE or INVEST?.. Only mother knows best... :-)

lain2 yang wajib anda baca rahsia dan tips tentang anak dan pemakanan.. sila klik INI dan INI



mealshake (vanila flavored ala2 mc donald milkshake tu..nyummy) ~mengandungi protein,fiber(serat) dan zat gizi tambahan yang lengkap…




Shaklee Meal Shakes - French Vanilla
Functions of Meal Shake :


Shaklee Meal Shakes can be used as supplements for added nutritional insurance, delicious between-meal snacks, or beverages with meals. It provides 30% of the Daily Value (DV) for protein and 35% or more of the DVs for 19 essential vitamins and minerals. It is good sources of dietary fiber.



















berminat? ...Hanya RM 91 harga istimewa (dan boleh consume up to 2 months gak la)....



Nota : Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Naturally good nutrition n great taste.No artificial flavor,colors,sweeteners or preservatives added..

  • a wholesome instant breakfast
  • a delicious,inexpensive meal in hurry
  • a nutrition packed meal supplement
  • a detectable snack any time
  • an ideal meal for people watching their weight or controlling total fat cholestrol and sodium

No comments:

Post a Comment

sudi2